Försäljningsvillkor

1 Allmänt

I alla priser utgår moms med 25 procent (i Sverige) om inte annat anges. För övriga länder utgår aktuell VAT för det land produkten transporteras till. Du som konsument omfattas av Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. För din säkerhet som kund följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer i eventuella tvister. Skulle något se felaktigt ut ber vi dig hjälpa oss genom att rapportera felet till oss snarast och använda vår returformulär på hemsidan. Gällande företag tillämpas andra villkor på vissa områden, där vi följer gällande branschpraxis och de lagar som finns. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa.

2 Priser & Betalning

Betalning sker enkelt och säkert med Payson, PayPal och andra betaltjänster. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard och alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar t ex  Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Go POP (orgnr: 810727-xxxx) äger rätten att ändra offererade priser på hemsida och övriga publikationer utan föregående avisering. Du som kund även välja betalning mot faktura eller delbetalning/konto, vilket Go Pop (orgnr: 810727-xxxx) gör i samarbete med Klarna. Klarna ansvarar i detta fall för kreditbedömning, avisering och betalningsmottagning. Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Försäljning kan ej ske till omyndig eller beställare under 18 år. Ej utlösta paket debiteras en avgift om f.n. 550 kr inklusive moms för att täcka Go POP (orgnr: 810727-xxxx) kostnader för frakt och administration.

Go POP (orgnr: 810727-xxxx) erbuder säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

2.1 Cancellering av order

Vi cancellering av order behöver GoPOP få omedelbar notifikation om detta. Med omedelbar menar vi mellan 1-15 min för att vi ska få en chans till att göra en avbeställningen. Detta är på grund av att när beställningen nått lagret så är det för sent att backa bandet. Enda lösningen blir att få hem produkten och kunden gör en retur enligt instruktion beskrivet på hemsidan under retur&garantier. Ring oss eller skicka sms via whatsapp.

3 Fraktkostnad

Fraktkostnad tillkommer på de flesta produkter och sker med Posten, UPS, DHL etc. Beroende på produkt kan i vissa fall gratis frakt erbjudas. Priser framgår vid beställning eller längst ner i kundvagnen när produkter adderas. Varor som överstiger 20 kg kan inte skickas som "Paket till utlämningsställe" och extra frakt kan tillkomma. Vi rekommenderar att se efter fraktskador och anmäla eventuella fraktskador direkt till fraktbolaget, exempelvis DHL eller Posten. Synliga skador anmäls direkt samma dag till transportbolaget på plats då de inte accepteras i efterhand.  Dolda skador anmäls senast inom fem (5) arbetsdagar till transportbolaget då de inte accepteras i efterhand.

4 Leverans

Vid leveranser upp till 2 kg, skickar vi alla varor med Posten Varubrev. Paket över 2 kg skickas med Postpaket (Posten MyPack) som aviseras och hämtas vid postens utlämningsställe. Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar för produkter som kommer från Europa. För produkter utanför för EU kan leveranstiden variera mellan 5-25 arbetsdagar. Det finns också möjlighet att mot extra kostnad välja Posten Hempaket, för leverans direkt hem till dörren. I de flesta fall kan du som kund spåra ditt paket via spårningsID. Fraktkostnaden ser du när du checkar ut ur kassan. Om du beställt en vara och ångrar dig efter vi har skickat ut din beställning måste du returnera paketet direkt eller nästkommande dag efter att du tagit emot paketet. Du som kund kan bli debiterad 550 kr:- för ej uthämtat paket.  Orderbekräftelse skickas endast per e-post och då till den adress du angivit på ordern.

5 Reklamation & Retur

All kosmetik levereras med försegling. Förseglade produkter kan ej returneras p.g.a hälso- eller hygienskäl, när förseglingen har brutits efter mottagande. 

För snabbare hantering ber vi dig som kund att följa dessa steg för att försäkra om en godkänd retur.

- Paketera varan/varorna VÄL (som vid leverans till er).

- Bifoga med ALLA tillbehör som levererades med varan/varorna.

- Bifoga med returnummer, fakturakopia, felbeskrivning och/eller annat ifall begärt.

- Lämna in paketet till ett postkontor/transportkontor.

- Skicka som företagspaket, postpaket eller rekommenderat brev/paket.

OBS! Vi rekommenderar spårbara försändelser.

Adress för returer:

Att: RMA

Go POP (orgnr 810727-xxxx)

Ådalavägen 1 24593 Staffanstorp

info@gopop.se

+46739232051

6 Teknisk support

För teknisk support - användarstöd - allmänt eller vid fel i vara, har Go POP (orgnr 810727) rätt att hänvisa kunden till respektive produkttillverkare samt, i förekommande fall, till tredjepartföretags betalsupport. Observera att supporten kan vara på engelska för vissa tillverkare, i vissa fall ges support endast via e-post och hemsidor. Go POP (orgnr 810727-xxxx) kan ej tillhandahålla support på produkter.

7 Personuppgifter

Go POP (orgnr 810727-xxxx) är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dessa uppgifter kommer inte att användas i marknadsföringssyfte såvida du inte själv valt att du vill ha våra nyhetsbrev, tack vare GDPR lagarna som vi följer. Inga uppgifter lämnas vidare till annan part utan används endast av Go POP. Vill du rätta några uppgifter kan du göra det genom att logga in. Vill du bli borttagen ur registret är det bara att kontakta oss. 

8 Force majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, strejk, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt jämförbar händelse, utanför Go POP kontroll - vilken ej kunnat förutses - hänföres till force majeure, vilket innebär att Go POP befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Övrigt

Vi förbehåller oss för eventuella fel i databladen och andra specifikationer som vi har på våra produkter, bilderna på produkterna ska ses som illustrationer och visar inte alltid exakt hur produkten ser ut eller är beskaffad. Go POP (orgnr 810727-xxxx) förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden utan föregående avisering. Fråga oss om Du har några frågor. De uppgifter som lämnas härigenom utgör och manifesterar inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti mm annat än där så är direkt angivet. Vid eventuell tvist följer Go POP (orgnr 810727-xxxx) Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Även om vi gör vårt bästa för att ge relevant information, så är bilderna bara till för att ge ett generellt intryck, och själva varan behöver nödvändigtvis inte se ut precis som på bilden. Om det är skillnader mellan produktöverskrift, beskrivning och bild, så är det produkt överskriften som gäller. (Till exempel Pc:n kommer inte nödvändigtvis med monitor även om bilden visar det). Om något är oklart skicka e-post till support före du beställer! Vi förbehåller oss för tryckfel, ändringar av priser och specifikationer utan varsel innan specificerad orderbekräftelse skickats ut till kund. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Go POP (orgnr 810727-xxxx) rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Med hänsyn till kundens förståelse kan även priserna på bekräftade beställningar ändras av omständigheter som Go POP (orgnr 810727-xxxx) inte rår över (valutaändring, ändring av moms, leverantörskampanjer eller ev. övriga prisfel).